Isnin, 19 Januari 2015

Aku yang bernama Syazwanie Jannah

Alhamdulillah syukur puji segala bagi Allah S.W.T....
aku bersyukur dgn segala hikmah dan ketentuan yg Allah dh beri pda aku..jdi sekarang aku lebih banyak berfikir positif dan x cepat melatah dgn keadaan sekeliling..apelagi hikmah berhijrah..senang cakap hijrah dari tak bertudung dari bertudung..dlu aku ni rock n roll la nak dikatakan..ganas,slumber,mulut pun main lepas,baju jgn cakap mmg stock x ckup kain punya,seluar koyak2,rambut warna ape je yg x pernah aku colour??merah,kuning,hijau,purple semua dah rase..hidung tindik,lindah tindik..sampai ustazah sekolah menengah dlu tgk perubahan aku pun smpai x kenal..orang2 lain apetah lagi siap sound 'weiiii dah bertaubat ke'...palis sungguh..

Ada kisah sebenarnya perubahan aku..ni pun datang dari mimpi..mula2 berhijrah cuma perubahan cara pakaian tapi tidak lgi pada cara kehidupan dan hal2 yg wajib seperti solat,dri segi pakaian pun x lah perfect lgi still ala2 rock tu ade lgi..kdang aku pun x faham ape yg aku nak..sampai lah 1 hari aku solat juga sebab terdetik di hati 'Ya Allah lame nya x solat' tibe2 insaf sekejap..mengenang kan diri yg terlalu banyakkkkkkkkkkk dosa..lepas solat isyak tu aku tertidur,dlm tidur tu aku mimpi ngeri ok..aku mimpi seolah2 mcm dlm 'neraka'...aku mcm dln gua tapi keliling tu semua api siap ade sungai lgi dlm tu tapi air dia pun api..api yg mengalir tu jgn cakap lah dia punya meledak,dgn api yg menjulang2 kat keliling aku buat aku menangis minta tolong tapi sepi..yg ade cuma aku sorang...menjerit2 aku minta tolong tibe2 datang 1 suara halilintar 'SIAPA TUHAN KAMU'..memang kuat okehh memang ckup buat aku takut dan terkejut mcm nak tercabut nyawa sampai la aku terbangun dari tidur dgn peluh meleleh mcm berlari 3 hri 3 malam non stop..tgk jam dah nak masuk subuh..bangun gi bilik air mandi,ambik wudhuk,sarung kain telekung time ni jdi sebak sangat2..menangis sujud minta Allah ampunkan dosa2 aku..minta keredhaanNya..sungguh banyak dosa2 aku..menangis teresak2..beberapa hari aku jdi murung dan sedih sebab mimpi tu..takut nye x terkata..dri tu la aku mula rajin solat x tinggal,x lambat2 kan solat,ade waktu lapang aku baca Al-Quran,lidah x lepas dri berzikir dan istighfar minta ampun dari Allah..waktu baca Al-Quran dan tgk Al-Quran pun aku hanya mampu menangis mengenangkan dosa2 aku..aku lama sangat lupa Allah..terlalu lamaaaaaa...

Sampai la beberapa2 minggu rutin ibadah aku jalan mcm biasa..1 malam aku bermimpi lgi..kali ni aku mimpi dalam tidur tu aku mcm di atas pan2 seperti di atas awan2 yg cantik,putih,tenang,SubhanAllah permandangkan waktu tu mmg sangat menyenangkan,jauh dari hiruk pikuk dunia,jauh dri segala bebanan..dlm mimpi tu aku duduk seorang diri dalam keadaan kain solat putih dan datang seorang lelaki yg sangat bersih dan tampan wajahnya,berjubah hijau,selendang di bahu,berserban di atas kepala,berjanggut, dan senyum datang ke arah aku sambil bawa air dri tembaga dan 'dia' tersenyum indah sambil memberi aku minun air tu dari tangan nya sendiri..selepas aku minun air tu dia pun pergi dan aku sambung leka dgn keindahan yg diberi dlm mimpi tu..tibe2 terjaga aku tertanya2 siapa lelaki yg datang dlm mimpi aku tdi..aku menangis lagi..berapa lama aku tertanya2 dgn diri sendiri siapakah yg dtg dlm mimpi aku dan aku x sempat nak tanya dlm mimpi tu siapakah 'dia'..SubhanAllah itu lah mimpi aku yg paling indah dalam hidup..dan sekarang masih tertanya2 lgi siapakah 'dia'..sangat indah mimpi tu..bila teringat msti aku menangis lagi..setiap malam nak tidur mesti aku berdoa aku nak 'dia' yg muncul dalam mimpi aku datang lagi..aku nak tanya siapa kah 'dia'....

Syukur kepada Allah atas segala nikmat yang diberi...sebab tu aku lebih suka koreksi diri sekarang dripda sibuk nak berkata ttg hal aib orang lain..aku lebih suka berdoa yg baik dan minta yg baik2 dari jdi keyboard warrior di fb dan dll..aku tak nak atas hidayah yg Allah berikan ini ditarik balik..walaupun aku seorang manusia yg x pernah lepas dari melakukan dosa..

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM..AKU AMAT MERINDUI ALLAH S.W.T & NABI MUHAMMAD S.A.W...

SEMOGA AHLI KELUARGA DAN KETURUNANKU MENJADI ORANG2 YG SOLEH DAN SOLEHAH DAN HIDUP ATAS KEREDAAN ALLAH HINGGA KE AKHIRAT KELAK..AAMIIN.
































Tiada ulasan:

Catat Ulasan