Rabu, 21 Januari 2015

Enno galang anarqie

Pengalaman lahir anak pertama...mcm biasa balik dri kerja malam tu kemas2 rumah,masak,makan,cuci baju,sidai baju..aku ni sidai baju malam2 sbb malas siang nak pergi keje kelam kabut nak buat semua keje..soo malam2 siapkan semua dlu biar esok bangun tinggal bersenang2 nak siap pergi keje..waktu tu jam dah 3pagi..dah siap mandi lepak2 dlu atas katil baca buku..suami yg dah tido kat sebelah pun tegur dah2 la tido esok nak keje..maka stop la baca buku,bangun tutup lampu sambung baring..tak sampai seminit nak lelap mata terus rase mcm ade air laju je keluar..waktu ni terfikir ehhh aku kencing ke tapi tak kan la auto plak keluar nye..hahahahahaha..pastu gelabah terus bangun lari2 gi toilet.ehhh keluar lagi makin deras pulak..pegi toilet tgk air mcm putih yg mengalir terus teringat nurse pesan klu ada tanda2 air keluar tu tanda nya air ketuban pecah,kena cepat2 pegi hospital..ape lagi kelam kabut kejut suami,aku bersiap rileks je dia plak yg mengelabah lebih..yea la rileks sbb tak rasa sakit ape2..dah sampai ke hospital pun rileks lagi daftar ape semua..nurse cakap kena tahan wad dan check2 panggil doctor semua cakap aku kena transfer ke hospital temerloh tak boleh beranak kat hospital bentong..berusung lah aku naik ambulans..suami follow kat belakang naik kereta lepas packing2 barang nak ke temerloh..kesian dah la tak tido lagi kena plak drive jauh2..first time naik ambulans makkk oiii dia bawa macam kena kejar ngan hantu..waktu ni aku dah start sakit..sakit dia sampai tahap tak boleh tido padahal mengantuk gila time ni..sampai temerloh doctor check dah terbuka 4cm..start dia sakit mmg dah terkata2..menahan sakit dari pagi bawa ke siang,siang bawa ke malam lagi..tido memang tak boleh sbb duk menahan sakit..makan tak minum tak..bercakap dgn sape2 pun tak..aku duk diam je atas kalit duk tahan sakit sorang2..mmg takde mood nak bercakap dgn sape..rupa pun dah macam orang mental dgn serabai nye..waktu ni dalam kepala dah tak fikir ape cuma nak cepat2 je beranak..kul 4ptg kena tolak masuk labour room..tahan sakit sampai dah menangis..waktu ni suami pun menangis tengok aku tahan sakit..sbb suami cakap dia ingat aku dah nak mati sebab mata aku nampak mata putih je..hahahahaha tak kelakar okehhh...tibe sakit dah tak tertahan last2 docter suruh push..nurse2 kat situ pun ajar la push yg betul..berapa kali juga lah aku duk meneran tak juga keluar..last2 tahan napasss push sekuat hati maka keluar lah anak pertama enno galang anarqie nama diberi..waktu ni terase mcm subhanallah lega nye lah..habis sakit2 semua keluar..dah siap bersih2,jahit,tukar baju baru lah start susu kan anak,belai dia,cium dia banyak2 kali..tibe2 rasa sebak,mcm ni lah rupanya sakit mama lahirkan aku..love u mama.

Dah siap semua terus tolak masuk wad berehat..time ni baru lah terasa lapar..makan sebanyak banyak nye..hahahaha..daripda rupa macam kak limah tadi baru lah ade rupa orang sikit..mandi,ikat rambut,pakai bedak,wangi2 sebab happy tak terkata..hehehe

umur sehari

1thn lebih

setahun kot waktu ni kat cirebon,bandung

2tahun

umie dan enno

Sekarang Enno Galang Anarqie umie dah 2 tahun..lahir 10/01/2013..sama tarikh ngan atok dia pulak tu..sekarang lasak jangan cakap lah..mampu urut dada je..enno petah bercakap walaupun dari umur setahun lebih..pandai jalan pun umur 8-9bulan..Alhamdulillah..yg penting anak umie sihat selalu..jadi anak yang soleh,berguna kepada orang ramai,berbakti kepada orang tua,taat kepada perintah Allah..lahirkan enno rezeki umie pun makin mencurah2 atas izin Allah..Alhamdulillah lagi..

Cinta hati umie..Enno Galang Anarqie


















Tiada ulasan:

Catat Ulasan